Vorige | Home | Volgende

Social Media 2011: Weekopdracht 6

In deze zesde opdracht bedenk je een campagne om een webpagina bekender te maken, voer je deze daar waar mogelijk uit en bereken je de Return on Investment van deze campagne

  1. Bedenk een campagne om de doelpagina http://ifarm.nl/cgi-bin/so11shop?ID=9999999 (vervang 9999999 door jouw studentnummer vermenigvuldigd met 3) populair te maken, bijvoorbeeld via social media

  2. Voer enkele van de in punt 1 bedachte campagnestappen uit

  3. Hou nauwkeurig bij hoeveel tijd je besteedt aan deze opdracht voor het bedenken, uitvoeren en beschrijven (in een blogpost) van de campagne. Per besteed uur of uurdeel mag je 10 virtuele euros kosten berekenen. Bijvoorbeeld: drie en een half uur kost 40 virtuele euros.

  4. Via de webpagina http://ifarm.nl/cgi-bin/so11shop (vul daar jouw studentnummer in) kan je bijhouden hoeveel conversies de pagina heeft opgeleverd. Elke bezoeker die het lukt de 10 letters correct in te tikken, wordt als conversie geteld. Per conversie mag je 1 virtuele euro aan inkomsten tellen.

  5. Bereken op basis van de cijfers gevonden in punt 3 en punt 4 van deze lijst de Return on Investment van deze campagne

  6. Schrijf een blogpost over jouw werk van deze week. Welke campagnestappen heb je bedacht om bezoekers naar de pagina te trekken? Welke campagnestappen heb je daadwerkelijk uitgevoerd? Kan je nagaan of sommige campagnestappen beter werken dan andere? Hoeveel uren heb je besteed aan de opdracht, inclusief het schrijven van de blogpost? Hoeveel bezoekers en conversies heeft de webpagina opgeleverd? Wat was de ROI van de campagne? Heb je nog ideeën voor een vervolg van deze campagne?

Opmerkingen

Lever het adres van jouw blogpost in op Nestor bij "Social Media 2011 - Inleveren" voor de deadline: maandag 17 oktober 2011, 09:00 's morgens.


Tips


Voorbeelden van lopende acties

De acties die hieronder worden genoemd zijn niet allemaal verstandig of aanbevelenswaardig.

Ken je een andere leuke actie voor deze opdracht? Stuur hem op naar erikt(at)xs4all.nl !


Last update: October 17, 2011. erikt(at)xs4all.nl